Školní psycholog: Mgr. et Mgr. Michaela Lipenská
Konzultační hodiny: středa 8:00–10:00 na základě předchozí domluvy (učebna č. 16)
Kontakt: lipenska@gymtan.cz
mob.: 724 171 402
Výchovný poradce: Mgr. Ivan Nývlt
Konzultační hodiny: úterý 13:30–15:10, schůzku lze uskutečnit po domluvě i v jiném termínu
Kontakt: nyvlt@gymtan.cz
Školní metodik prevence: Mgr. Hana Hammerschmiedová
Konzultační hodiny: úterý 13:40–14:00, schůzku lze uskutečnit po domluvě i v jiném termínu
Kontakt: hammerschmiedova@gymtan.cz
Činnost školního psychologa
Činnost výchovného poradce
Poradenské činnosti
- Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní dráze žáků.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost, a příprava návrhů na další péči o tyto žáky.
- Zajišťování nebo zprostředkování diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb (vstupní a průběžné) a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
Metodické a informační činnosti
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, inkluze, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření 1. stupně, práce s nadanými žáky apod.
- Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
- Poskytování informací o činnosti specializovaných školských a dalších poradenských zařízeních v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení a jejich zajišťování v souladu s předpisy o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.
Spolupráce s dalšími organizacemi
- Účastní se vzdělávacích akcí pro výchovné poradce.
- Dle potřeby spolupracuje s dalšími orgány – pedagogicko-psychologickou poradnou, s orgány péče o děti, s policií apod.
Spolupráce s metodikem prevence
- Ve spolupráci se školním metodikem prevence organizuje výchovné a preventivní akce pro žáky (besedy, exkurze, přednášky apod.).
- Spolu se školním metodikem prevence sleduje žáky potenciálně problematické. V případě vážných problémů nebo na základě doporučení třídního učitele dává řediteli školy návrh na svolání pedagogické rady školy.
Spolupráce s vedením školy
- Předkládá řediteli školy návrhy týkající se výchovy, prevence a nápravy vzniklých problémů.
- Vypracovává roční plán výchovného poradce a vyhodnocení své činnosti.
Činnost školního metodika prevence
Školní metodik prevence pracuje v oblasti prevence sociálně patologických jevů. Zajišťuje metodickou, koordinační a poradenskou činnost v problematice prevence rizikového chování, jako jsou např. šikana, užívání návykových a psychotropních látek, záškoláctví, agresivita, rizikové sexuální chování, rizika školního neúspěchu aj. Zvyšuje všeobecnou informovanost mezi rodiči, učiteli a žáky tak, aby byla zajištěna maximální primární prevence těchto jevů. Úzce spolupracuje se třídními učiteli a podporuje bezpečné a zdravé klima ve třídě a ve škole. Vyhodnocuje varovné signály spojené s možností výskytu rizikového chování a poskytuje poradenskou činnost. Podílí se na tvorbě a naplňování Minimálního preventivního programu školy. Organizuje přednášky a besedy spojené s uvedenou problematikou.